ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΑΧΩΝΙΟΥ Α΄
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 25694840
Τηλεομοιότυπο: 25694845
Μενού

Επιμόρφωση προσωπικού μέσω ERASMUS+ ΚΑ-1

Στα πλαίσια της επιμόρφωσης του Προσωπικού, το Σχολείο μας μετείχε στη Βασική Δράση ΚΑ1 του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ που αφορά στη μαθησιακή κινητικότητα ατόμων. Η Δράση ΚΑ1 υποστηρίζει σχέδια κινητικότητας που παρέχουν στους δικαιούχους τη δυνατότητα να μετακινούνται σε μια άλλη συμμετέχουσα χώρα του Προγράμματος, για να σπουδάσουν, να εκπαιδευτούν και να αναπτύξουν επαγγελματικά προσόντα και δεξιότητες.

Οι Δράσεις αυτές αναμένεται να έχουν θετικά και μακροχρόνια αποτελέσματα με αντίκτυπο τόσο στους συμμετέχοντες όσο και στους εμπλεκόμενους συμμετέχοντες οργανισμούς, καθώς και στα συστήματα πολιτικής στα οποία πλαισιώνονται τέτοιες δραστηριότητες.

Μέσα στα πλαίσια του εγκεκριμένου έργου ERASMUS+ του σχολείου μας με θέμα «Empowering teachers and students for the digital classroom » , πέντε εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν έξι κινητικότητες  σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης και να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά  σεμινάρια από εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.

Συγκεκριμένα έγιναν οι ακόλουθες κινητικότητες με τους πιο κάτω εκπαιδευτικούς:

Μάριος Τσοκκάς: Game Based Learning and Gamification”, Πράγα Οκτώβριος 2019

Χριστιάνα Μιχαήλ:  “Innovative Approaches to Teaching”,  Πράγα Φεβρουάριος  2020Χριστούλα Λουκά:  “ICT in your class”, Μάιος 2022 Καλαμάτα

Χριστιάνα Μιχαήλ: “Innovative IT tools to facilitate learning, collaporation & creativity” , Καλαμάτα Μάιος 2022

Χρύσανθος Σωκράτους: Game Based Learning and Gamification”, Βαρκελώνη Μάιος 2022

Βασιλική Καλλίνου: “4Cs in Education: Communication, Collaboration, Creativity and Critical Thinking”, Βαρκελώνη Μάιος 2022

Η κινητικότητες  ήταν μια μοναδική και επωφελής εμπειρία για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν σε νέα τεχνολογικά εργαλεία και στην ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.  

Η εκπαίδευση που προσφέρθηκε από τα σεμινάρια βασίστηκε στην πρακτική προσέγγιση της διδασκαλίας. Αυτό σημαίνει ότι μετά την απόκτηση των βασικών πληροφοριών για τα εργαλεία που παρουσιάστηκαν, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συλλάβουν ιδέες για το πώς να τα χρησιμοποιήσουν και να τις αναπτύξουν στα μαθήματα που διδάσκουν.

Οι εκπαιδευόμενοι είχαν τη δυνατότητα να αλληλοεπιδράσουν και να δημιουργήσουν νέες ιδέες για δραστηριότητες και να αξιολογήσουν κριτικά τα αποτελέσματά τους. Μέσω πρακτικών παραδειγμάτων οι συμμετέχοντες μπόρεσαν να δημιουργήσουν τα δικά τους σχέδια μαθημάτων ενσωματώνοντας νέες γνώσεις στις καθημερινές δραστηριότητες της τάξης. Μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να βελτιώσουν τις ικανότητες τους στη χρήση νέων μεθόδων και ταυτόχρονα να αυξήσουν την εργασιακή και επαγγελματική τους ικανοποίηση.

 Οι συμμετέχοντες οργανισμοί βοήθησαν επίσης τους εκπαιδευόμενους να βελτιώσουν:

- την ικανότητα χρήσης της αγγλικής γλώσσας,

- τη συνεργατική μάθηση για πιο αποτελεσματικές συναντήσεις,

- τη γνώση άλλων ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων,

- τη διορατικότητα διαφορών και ομοιοτήτων μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών, με  αποτέλεσμα καλύτερη κατανόηση και σεβασμό,

- την αύξηση της δημιουργικότητας των συμμετεχόντων στην καθημερινή τους εργασία.

Επιστρέφοντας στην Κύπρο, έγινε διάχυση των νεοαποκτηθεισών γνώσεων στους συναδέλφους του σχολείου με σκοπό να υιοθετηθούν και να χρησιμοποιηθούν οι εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας με άμεσα οφέλη για τους  μαθητές. Παράλληλα εφαρμόστηκαν στην εκπαιδευτική πράξη αρκετές από τις νεοαπαχθείσες γνώσεις.